mandag 4. mai 2009

6-vatnsrunden 2009

Årets første ritt er gjennomført!

Rittet startet ved Skulestadmo og i starten gikk det i rykk og napp ned til Voss sentrum og videre langs Vangsvatnet. Da vi la over på bygdeveg mot Bulken gikk farten etterhvert opp og da jeg hadde rundet Vangsvatnet, hadde jeg mistet feltet av syne foran meg. Ingen god følelse akkurat Tanken på å ligge alene, bakerst i rittet, gjorde nok sitt til at jeg klarte å motivere akkurat nok krefter oppover mot Kyte, slik at feltet ble tatt igjen i det toppen nærmet seg. Da kom den gode ritt-stemingen og den varte helt til mål.

Distanse: 8,6 mil. Snittfart 32,6. Tid: 2t, 38. min.



Lars

Etter Kyte tok det noe tid før vi fikk på plass en god rulle. Heldigvis var en det erfaren veteran som etterhvert fikk orden på sakene og sørget for at alle gjorde sin del av jobben. Rullen fungerte etterhvert såpass bra at vi tok igjen flere ensomme ryttere og mindre felt på vei tilbake mot Voss.



Dag


Vel fremme i mål fikk vi servert suppe og bananer før vi kunne ta en god dusj i skolens garderobeanlegg. Jeg har lagt ved en lenke til GARMIN, som viser løype, fart, stigning og puls fra sykkelcomputeren gjennom hele rittet. Arrangøren Voss Sykkelklubb har tatt mange fine bilder. De ligger på Picasa

Neste ritt er NH-Rundt, 16. mai.

1 kommentar:

  1. Meget imponerende resultater, og ditto imponerende geeky computerlogg! Dette lover bra for Bergen-Voss :-)

    SvarSlett

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.