søndag 24. mai 2009

Gulfjellet Rundt 2009

Turrittet Gulfjellet Rundt ble arrangert av CK Henie for 26. gang under topp værforhold. Lett overskyet, fin temperatur og lite vind. Rittet er på ca 8,4 mil og beste tid ble 2.15.51. Starten gikk kl 10.00 fra Os Gymnas. Løype, fart, puls og stigning på Garmin Connect



Ingen varmer opp som Dag Grønnestad - med 3,5 mil på sykkel fra Eidsvågsneset til Os like før startskuddet. Jeg må innrømme at jeg var litt usikker på om han hadde krefter nok til å komme seg opp Vallaheiene, men da han fosset forbi meg i starten av bakken, var det nok på tide å konsentrere seg om egne klatreferdigheter. Jeg så ikke mer til Dag.



Da jeg nådde toppen av bakken var jeg ganske alene og det var minst 500 meter frem til feltet. Med god fart og frykt-for-å-sykle-syv-mil-alene-blikket, klarte jeg å hente igjen feltet, på ca 20 mann, etter noen kilometer. Feltet holdt sammen innover mot Trengereid og hadde tildels god rullefart.



Opp mot Gullbotn fikk jeg igjen smertelig oppleve hvor tungt det er se feltet forsvinne i det jeg endelig får hodet over toppen av bakken. Men med nærmere 90 kilo på pedalene så kan det i det minste gå fort nedover, og jeg klarte å hente inn troppen et par kilometer etter innkjøringen mot Os. Fint inn i rullen igjen, men preget av kraftetappen. Klarte å henge med helt til toppen av Rødslien, men igjen var den siste kneiken selvfølgelig litt for tøff. Feltet forsvant foran meg og jeg syklet den siste milen alene i grei fart inn mot mål. Jeg må nok lese Dag sitt innlegg om intervalltrening en gang til, tenker jeg.



Jeg kjenner ikke så mange av de som deltok i dag, men jeg kan nevne at Rune Stigum Olsen gjorde et meget godt ritt og kom inn på 2.17.27, bare halvannet minutt bak bestetid. I samme felt satt også Andres Finne og Fredrik Olsen fra ÅCK. Det er bare å ta av seg hjelmen for slike resultat. Dag kom inn på 2.32.10, jeg på 2.37.34 - (16 minutter raskere enn i 2008) og Gaute Øvrebekk på 3.00.28. Komplett resultatliste i Excel kan du laste ned her.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.