mandag 18. mai 2009

Nordhordland Rundt 2009

Nordhordland Rundt 2009 er nå vel gjennomført (16. mai). Rittet, som arrangeres av Nordhordland Sykkelklubb, er med dette langt på vei i å reetablere seg som en vårklassiker i turritt-klassen på Vestlandet. Med 370 forhåndspåmeldte og 140 etterpåmeldte syklister ble det ny rekord med 510 ryttere på startstreken.



Fellesstart, med de raskeste syklistene fremst i feltet. Jeg plasserte meg dessverre litt for langt bak og det førte til at jeg måtte sykle helt til Sletta, før jeg fant en en god gruppe jeg kunne henge meg på. Jeg syklet sammen med denne gruppen til Lindås, der jeg forsøkte å dra fra, men ble hentet igjen etter noen kilometer. Like etter Seim, ved Vollum delte gruppen seg og vi syklet alene og i mindre grupper tilbake til mål i Alversund.



Jeg kom inn på 2 timer og 39 minutter. Terningkast 5. Bedre plassering i startgropen kunne nok redusert tiden med 4-5 minutter. Lærdom vi tar med oss til neste år! Dag og Rune kom også vel i havn og fikk gode tider med henholdsvis 2.34 og 2.22. Alle resultatene finner du her. Jeg hadde selvsagt med meg sykkelcomputeren og har nå lastet opp rittdata til Garmin Connect.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.