tirsdag 2. juni 2009

Skjærgårdsrittet 2009

Tilbakeblikk: Fjorårets Skjærgårdsritt var mitt debutritt og også første møte med sykkelsporten. Da deltok jeg i trimklassen, uten offisiell tidtakning, på en nyinnkjøpt hybridsykkel. Jeg syklet sammen med Kari og Odd. Odd var absolutt i bedre form enn meg og mot slutten måtte spinninginstruktøren drive meg fremover med semi-militære gloser i velkjent Odd-stil. Vi kom i mål på 2.23. Godt jobbet.



I år var tiden moden for å avansere til turklassen, i puljen for de med ambisjoner om å klare rittet på 2 timer. Kl 11.50 var vi ca 40 syklister på startstreken, fire-fem av dem fra Åsane CK og noen veteran-veteraner jeg traff på prøveturen til Voss. Været var fint og alle var vel litt spent på hvor sterk vinden ville bli utover i skjærgården. Trivelige folk fra BCK, Kåre Stokke og en opplagt speaker sørget for god stemning de siste nervøse minuttene før start.



Det er ikke lett å lage en god rulle med 40 syklister som ikke har trent sammen tidligere, så vi fikk aldri full sving på sakene. Farten inn i bakkene var for lav og det ble altfor store luker og for lite fremdrift i høyre felt. Det gikk dog endel fortere mot slutten og et par kilometer fra mål måtte jeg dessverre slippe taket i puljens tetgruppe, på 3-4 mann (med Kåre i spissen). Jeg kom inn på tiden 2.01, og feiret ny personlig rekord med en god tallerken lapskaus. Med like god fremgang neste år, kommer jeg nok på pallen :-)

Neste helg er det Bergen - Voss. Får håpe det er litt krutt igjen...

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.