onsdag 17. juni 2009

Turrapport fra Jæren

Hadde meg en fin tur nedover Jæren i går: http://www.bikemap.net/route/216480 . Ganske grei den denne nettsiden. Bruker den en del for å planlegge turer. www.mapmyride.com er også et alternativ. Der tror jeg BCK folk har lagt inn en del ruter i Bergen, men jeg synes den er litt rotete. Men turen min ja. Jeg gikk på en liten tabbe som jeg nok ikke er den første som har gjort. I går var der vind fra nordvest. Minst kuling... Som ruten viser så syklet jeg sørover langs kysten. Der er det england neste og rett til havs. Så det blåste. I ryggen. Dæven det gikk fort. Holdt 45 på slettene uten å bruke særlig mye krefter. Så jeg må nok si at jeg havnet noe lenger sør enn det som var planen... Det var tøft nordover. Jæren er flat, så der tar vinden. Men været og turen var glimrende. Hvis dere forviller dere sørover noen gang, så ta med sykkelen. Kanskje ikke de enorme bakkene, men masse fine veier å sykle på.

2 kommentarer:

  1. Høres ut som en fin tur, ja. Hadde du senior med?Det MÅ jo ikke være en masse tunge bakker for at det skal være kjekt å sykle... og forresten, nå som du har fått deg funkis-bolig på Sola, så tar jeg gjerne med meg sykkelen nedover en helg...

    SvarSlett
  2. Kanon. Det er såå herlig å sykle med skikkelig vind i ryggen. Du fant deg vel en innlandsrute hjem igjen? Husk at det også går an å sykle til Stavanger, men da er det lurt å ta veien om Fitjar, ferje fra Skjersholmane, og videre til Nedstrand (og øyhoppingferja derfra), for å unnga trafikk og undervannstunneler.

    SvarSlett

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.