tirsdag 16. juni 2009

Våganipen Rundt 2009

Flott ritt i Fusa søndagen, Våganipen Rundt, 82 km.
Kun 43 deltakende. Transportetappe inn til Mundheim da det gjenstod vel en mil. Her ble det kjørt voldsomt og jeg klarte såvidt å henge med den 3 (?) km lange bakken. På toppen gikk det fint bortover, kraftig nedover også begynte den legendariske Bjørndalsbakken, den er bratt og den er et par km lang og den er JÆVLIG tung. Vi var da 8 syklister igjen. Gav alt jeg maktet opp der, kunne ikke stå og sykle fordi beina var nesten ødelagte. 4 stykker i tetgruppen, deriblant et par fra BCK og Fredrik Olsen fra Åsane stakk halvveis og jeg tok igjen 3 stykker og kom inn på en fin 5 plass, ca 20 sek bak Ove Matland og andre B-V vinnere. Var totalt knust og hadde nok over 210 i puls. Styrke og trøtthetsmessig kunne ikke dette sammenlignes med B-V for min del, var nok 50% mer sliten her i Fusa. Kjenner det enda i lårene og i kveld er det temporitt på Osterøy- tenker det blir det siste på en stund.... Men til neste år forventer jeg flere enn 4 fra Åsane på dette fine rittet.

1 kommentar:

  1. Gratulerer nok en gang med en meget sterk plassering, Rune. Kjekt at du tar deg tid til å skrive i bloggen og lykke til med kveldens temoritt! Gleder meg til å lese innlegget...

    SvarSlett

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.