mandag 8. juni 2009

Vel overstått

Gratulerer til Kari og Dag, dette gikk jo fint! Vet ikke hvordan det gikk med Dag, men regner med det gikk godt.
Er hjertens enig i dine innvendinger Dag, for manglende rulle og tulle kjøring og jeg kan forsikre deg om at det jamen ikke bare var i denne puljen det ble kjørt idiotisk. Du kunne godt ha sendt dete innlegget ditt til BCK også eller ÅCK. Det var godt skrevet. I Pulje 3 som jeg dessverre befant meg i var det håpløst og jeg skjønte allerede inne i Samnanger at dette aldri kom til å gå under 4:30. Å bremse i oppoverbakke er ikke gøy, Dag, helt enig. Jeg ønsket å rulle inn i noen slakke småbakker, men ble konsekvent stemt ned, da skulle det låses i under 20 km/t. Amatører og kyllinger. Jeg var i storslag, og det var det jamen mange andre som ikke var og når vi hele tiden skulle ha med oss alt daukjøttet helt inn til Skjervet må det jo gå galt. På Kvamskogen lå vi ann til 4:45 ca. Fra Skjervet hadde jeg og 10 andre fått nok og dro til og parkerte de andre der de hørte hjemme. Fra siste mellomtid og til mål hadde vi endelig turens første skikkelige rulle og da gikk det i over 42 km/t. Vi kjørte så godt det var mulig å kjøre da. Jeg og en annen dro litt ekstra helt på slutten og vant puljen på 4:32,57, og uten å overdrive er jeg 110% sikker på at jeg skulle klart minst 13 min kjappere idag hadde andre også villet mer. Nei, det er kun en ting å gjøre gutter og jenter, skal man være sikker på å komme i skikkelige puljer må man sikte mot toppen i Pulje 1. Også i Pulje 2 var det svært rykkete hørte jeg. Veldig hyggelig at det var Fredrik Olsen Fra Åsane som vant på 4:15 og imponerende at hun fra Bømlo kom inn på 4:17 (selv om hun slapp å dra da). Ble ganske oppgitt over at det er så mange gratis passasjerer med i gruppen og at de ikke kan rulle kjøring, må jo bare prøve å glemme det, men bedre forhold skal man leite lenge etter. Ett år til neste mulighet...
Husk trening fremover!

3 kommentarer:

  1. Skal man få et felt på 80 mann til å fungere, må man ha en rulle fremme på 20-30 mann, deretter en lås på 1-3 par og så har man halen bak der. DMan rekrutterer innimellom folk fra halen og inn i rullen, men alt styres av låsen. Da slipper man bremsing i oppoverbakker, man slipper at høyrerekken "tømmes" og man slipper nestenulykker. Vamskeligere er det ikke...

    SvarSlett
  2. Hei Kåre. Jeg har lagt deg til som skribent på bloggen, så nå håper jeg du tar utfordringen og skriver et lite eller langt innlegg om din tur til Voss.

    SvarSlett

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.